VYHLADÁVANIE
Kalendár udalostí
Po | Ut | St | Št | Pi | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Bojové vozidlá sa brodia terénom
Posledný februárový týždeň sa v levickom prápore začínalo pracovať za tmy skoro ráno a končilo sa hlboko v noci. Bolo treba pripraviť cvičisko a techniku pre vodičov bojových vozidiel 1. mechanizovanej brigády (1.mb). Kvalitná a včasná príprava zamestnania v súčinnosti so ženijným práporom v Seredi umožnila sústredený výcvik vodičov pásovej bojovej techniky na posádkovom cvičisku Levice.
Dokonca i blatistý terén, na ktorom sa odrážalo slnko do zlata, hral zámeru plánovaného cvičenia do karát. Podstatou daného výcviku bolo preverenie a zdokonalenie nevyhnutných návykov, vedomostí a zručností v riadení bojových vozidiel v špecifických a náročných terénnych podmienok. Zložitosť pravdepodobného bojiska pre samostatné nájazdy dotvárali i klimatické podmienky. Riadenia sa ujalo velenie 2. mechanizovanej roty 13. mechanizovaného práporu. Ciele výcviku sa plnili na ôsmich pracoviskách, zameraných rovnako na teoretické i praktické danosti. Teória a jej preskúšanie dokladala vážnosť poznaniu techniky, pravidiel cestnej premávky, a teda bezpečnej jazde. Iné pracoviská boli charakteristické prekonávaním kladených prekážok. Za najnáročnejšiu prekážku bol považovaný prechod cez železný most. Jeho prekonanie bolo otázkou presnosti a primeranej rýchlosti. Istú dávku tvorivosti vyžadovala tzv. prekážková dráha s množstvom okopov a zúžených priechodných ciest. Precíznosť bola namieste pri simulovanom prechode upraveným mínovým poľom. Práve takéto premyslené manévrovanie ruka v ruke s flexibilným reagovaním pri vedení vozidla je doménou dômyselne naaranžovaného terénu i na ďalších pracoviskách (zastavenie a rozjazd do kopca, prechod tankovým okopom). Každý z vodičov zo zúčastnených útvarov 1.mb prešiel vybudovanú dráhu dvakrát počas dňa, a aj v noci. Za svoje výkony boli hodnotení podľa špecifických kritérií. Podpora zabezpečovacích jednotiek 13. mechanizovaného práporu potvrdzuje zohranosť jednotiek pri podieľaní sa na činnostiach počas zamestnania a zároveň svedčí o ich komplexnosti výcviku. Celkom sa zamestnania zúčastnilo 62 vodičov pásových vozidiel v rámci celej brigády. Za 2 výcvikové dni najazdili 520 km. Vysoká profesionalita vychádzajúca z odslúžených rokov na funkcii a z toho vyplývajúceho množstva skúseností, sa odzrkadlila aj na dosiahnutých výsledkoch z jázd, kde desiatnik BÁTOVSKÝ a desiatnik VRECNÍK ukázali, že len neustálym výcvikom sa dá udržať na vrchole hodnotenia.
Cielený výcvik vo vedení našich bojových vozidiel nepochybne predstavuje pozitívny krok k naplneniu jedného z hesiel tohtoročného motto veliteľa pozemných síl, a tým je práve vycvičenosť.